torsdag 23 februari 2012

Det som göms i snö...

Idag kände jag en försmak av våren. Jag gick ut och satte mig en stund i solen och så passade jag på att kolla i våra odlingslådor som tidigare varit gömda i snö. Då blev jag väldigt glad, för under snön hade både timjan och salvian klarat sig riktigt fint. Så idag blev det färska gårdsörter i maten.

  
Visst låter det nåt det? Men det har inte varit någon gourmetmat på matsedeln idag precis. Dels blev det lunch på en känd snabbmatskedja och till kvällsmaten fick jag äta rester, igen. Potatissoppa, igen. Och även om jag la i lite färska örter från trädgården kände jag att jag fyllt min kvot av rester för ett bra tag. Övriga familjemedlemmar fick pasta och köttbullar (färdigköpta). 

Klimatsmart? Nej, idag får jag nog, trots mina egna örter, underkänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar